• Snabba leveranser

Att handla och betala

Att handla hos oss är lika lätt som en heliumballong på månen – snoka omkring bland miljontals produkter tills du hittat allt du vill ha, gå till kassan, betala förvånansvärt lite (vi kallas ju Fyndiq av en anledning) och säg vart grejerna ska skickas. Boom. Nätshopping; som magi fast bättre. Men för att göra det ännu tydligare har vi fixat en enkel steg-för-steg-guide som du kan följa. Kolla!

Så här enkelt fyndar du:

  1. När du hittat ett fynd du vill ha så klickar du på ”Köp”.
  2. När du lagt alla fynd du vill köpa i kundvagnen klickar du på ”Till kassan” högst upp till höger på sidan för att betala.
  3. I kassan kontrollerar du att alla fynd du vill ha finns i kundvagnen. Vill du ändra antal eller ta bort något kan du göra det här. Vill du lägga till en annan produkt letar du upp den som vanligt och klickar på ”Köp”, och går sedan till kassan igen. Dina fynd ligger kvar om du vill fortsätta handla.
  4. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Med ditt personnummer kan du enkelt hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, som förs in automatiskt i formuläret. Skriv mejladress och det mobilnummer du enklast nås på (så att du kan ta emot eventuell sms-avisering vid leverans).
  5. Välj hur du vill betala.
  6. När du bekräftar din beställning genomförs din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan där du kan välja ett annat betalningssätt. Går betalningen igenom som den ska skickas du till en sida som bekräftar din beställning.
  7. Vi mejlar också en bekräftelse till dig.
  8. Inom 1-12 arbetsdagar är fynden hos dig. För otympliga/tunga produkter kontaktas du inom 5 arbetsdagar från beställningsbekräftelsen för att gemensamt bestämma dag för leverans.
  9. Du kan läsa mer om hur Fyndiq fungerar här.
  10. Tänk på att när köpet väl är gjort kan du inte lägga till produkter eller göra ändringar i en beställning, utan du får i så fall göra ett nytt köp, och returnera det du eventuellt inte vill ha. Du kan läsa mer om vad som gäller vid returer här.

Viktigt

Efter att du genomfört ett köp kan du inte lägga till produkter till en order, utan du får i så fall göra ett nytt köp för den nya produkten du önskar.

Det går heller inte att ändra information i ett genomfört köp, dvs. byta leveransadress, eller ändra produkttyp, storlek, modell och liknande. Du får istället göra ett nytt köp och returnera de produkter som du inte önskar enligt de riktlinjer som anges under Returer.

Betalningssätt

Du kan betala på följande sätt via Klarna Checkout:

  • Klarna Konto, månadsfaktura med dina samlade inköp som kan delbetalas
  • Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor via Klarna
  • Kortbetalning
  • Direktbank

Mer information kring Klarna Checkout hittar du på Klarnas hemsida.

När debiteras mitt kredit/betalkort?

Ditt kort debiteras omgående när du genomfört köpet.

När måste jag betala fakturan?

Din faktura har alltid 14 dagars kredit från att den skickas. Du kan vidare välja att delbetala fakturan.

Får man kvitto på sina köp?

Ja, beställningsbekräftelsen vi mejlar dig fungerar både som kvitto och garantibevis.

Frågor gällande din betalning?

Har du frågor gällande din betalning kan du kontakta Klarna på telefon +46 (0)8 – 120 120 10

Presentkort

För att använda presentkort som betalmedel använder du den kod som medföljde presentkortet (koden anges i kassan). Presentkort är ett giltigt betalmedel för alla varor och tjänster på Fyndiq med undantag för presentkort.

Om du inte använder hela presentkortets summa vid ett tillfälle sparas återstående belopp på samma presentkort, återstående belopp kan därför användas vid ett annat tillfälle med samma presentkortskod. Du kan inte använda fler presentkort vid samma köptillfälle och om presentkortsvärdet inte täcker hela köpesumman kan du helt enkelt välja något av våra andra betalsätt för att betala återstående belopp.

Fyndiqs presentkort är giltiga i 1 år från inköpsdatum.

Återbetalning

Jag har betalat med kort eller via internetbank, hur får jag tillbaka pengarna? Du kommer se pengarna inom några dagar på det konto som du använde när du la din beställning.

Jag har betalat med faktura eller delbetalningsfaktura, hur får jag tillbaka pengarna? Då kommer din faktura att uppdateras inom några dagar och självklart får du en kopia mejlad till dig när det är gjort.

Jag har inte betalat min faktura eller delbetalningsfaktura ännu. Då kommer beloppet för produkten dras av från din faktura, och du betalar bara det belopp (om något) som kvarstår.

Har du några frågor gällande din återbetalning ber vi dig att kontakta Klarna som ser till att pengarna återförs till dig. Du når dem lättast på telefonnummer: +46 (0)8 – 120 120 10