835 400 produkter från 1 731 butiker!
1 595 700 unika kunder!
1 533 varumärken!
Kundtjänst

Returer

Vi är inte nöjda förrän du är det. Om fynden inte lever upp till dina förväntningar, eller om du fått fel färg på strumporna, hör av dig till oss på kundtjänst, gärna med ditt beställningsnummer, så fixar vi det.

Om du ångrar dig

Har du köpt någonting som inte känns helt rätt? Oroa dig inte, sånt händer. Du kan ångra köpet inom 14 dagar från det att du fått hem produkten. Under jul, 25/11 till och med 24/12, är ångerrätten förlängd. Alla produkter köpta under denna tid har förlängd ångerrätt till och med den 31 januari. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Du kan också fylla i ett standardformulär som finns här. Tänk på att du inte får använda produkten eller byta plomberingen (gäller produkter som listas längre ner).

Du får tillbaka pengarna så snart produkten kommit tillbaka eller om du kan visa att de har skickats tillbaka. Du måste själv betala returfrakten och produkten ska förpackas väl (gärna i samma förpackning som den kom i). Skicka gärna som spårbart, för kommer paketet bort på vägen till butiken får du inte tillbaka pengarna.

Tänk på att ångerrätten inte gäller om plomberingen är bruten för dessa produkter:

  • Underkläder och set av underkläder.
  • Badkläder.
  • Peruker och löshår.
  • Piercingsmycken och örhängen.
  • Kosmetiska produkter (inklusive hår- och hudvårdsprodukter och parfymer).
  • Självhäftande produkter som används direkt på huden.
  • Digitala ljudupptagningar, såsom CD-skivor, DVD, data- och TV-spel etc.
  • Alla typer av s.k. in-ear-hörlurar (d.v.s. hörlurar som sätts inuti örat).
  • Med ovan liknande eller jämförbara Produkter.

Avbeställa eller ändra beställning

Det går inte att ångra eller ändra en beställning när den väl gjorts. Du kan däremot ångra köpet. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Du kan läsa mer om ångerrätten här .

Garanti och reklamationsrätt

Det står i annonsen eller i infon som följer med produkten vad den har för garantitid. Beroende på vad det är för produkt hanteras vissa garantiärenden av tillverkaren eller av auktoriserad verkstad och ibland direkt av oss. Hör av dig om du är osäker på vad som gäller för produkten du är intresserad av.

Alla produkter på Fyndiq.se säljs i enlighet med konsumenträttsliga regler och vi tar hand om allt åt dig vid reklamationer och garantiärenden. Beställningsbekräftelsen vi mejlade dig gäller som garantibevis, så ta med det vid reklamationer.

Vid fel som varken orsakats av dig eller uppstått som följd av felaktigt användande, repareras eller ersätts produkten på bekostnad av den enskilda butiken, inklusive fraktkostnader.

Vi på Fyndiq eller butiken gör alltid en bedömning på produkten när du gör en reklamation eller vid garantiärenden. Om det är fel på produkten eller om du fått fel produkt, bekostas returen av butiken.

Pengarna tillbaka

När vi har godkänt din retur får du tillbaka pengarna på samma sätt du betalade (exempelvis kreditkortsköp betalas tillbaka till ditt kreditkort).

Kundtjänst - vi hjälper dig

Vi har som mål att besvara samtliga ärenden inom några dagar, och vi gör alltid så gott vi kan för att uppfylla det målet även under dagar då vi inte är fullt bemannade. Kontakta kundtjänst för mer information.