Kundservice

Leverans

Fyndiq är en marknadsplats där vi samarbetar med fler olika leverantörer. Fyndiq har inget eget lager, istället skickar de olika leverantörerna din beställning direkt från sitt eget lager efter att vi bekräftat din beställning.

Om du har beställt produkter som skickas från olika leverantörer kan produkterna komma att skickas till dig i olika paket.


Fraktkostnad

Fraktkostnaden för våra beställningar är 29 kronor. Hur stor fraktavgiften är framgår alltid i samband med ditt köp.

Leveranstid

Normala postförsändelser

Vi har flera olika leveransintervaller, beroende på leverantör och produkt.

  • 1-3 arbetsdagar

  • 3-5 arbetsdagar

  • 5-10 arbetsdagar

  • 10-16 arbetsdagar

  • 10-21 arbetsdagar

För Normala postförsändelser levereras produkten till dig inom 21 arbetsdagar (helgfri måndag till fredag) antingen direkt i din brevlåda eller till ditt närmsta postombud. Beräknat leveransdatum framgår av din beställningsbekräftelse och i produktbeskrivningen. I produktbeskrivningen framgår även om produkterna levereras till ett postombud.


Otympliga och/eller tunga produkter
För Otympliga och/eller tunga produkter kommer leverantören som lagerhåller
produkten inom fem dagar från att du fått beställningsbekräftelsen kontakta dig för att ni gemensamt ska bestämma en leveransdag. Leverans sker inom 16 arbetsdagar (helgfri måndag till fredag) från den dag du fått beställningsbekräftelsen, förutsatt att inget annat anges i produktannonsen eller i kassan.
Leverans av Otympliga och/eller tunga produkter innebär normalt att du måste närvara fysiskt och motta den Otympliga och/eller tunga produkten på din hemadress och under dagtid.

Frågor kring leverans

"Vart levererar Fyndiq?"

Vi levererar i hela Sverige! Bor du i Norge, Danmark eller Finland finns vi även där.

“Vad finns det för olika leveransalternativ?”

  • Normal postförsändelse

  • Otympliga och/eller tunga försändelser.


Otympliga och/eller tunga försändelser är till exempel balkongmöbler och sängar. Om produkten är otymplig och/eller tung framgår det i produktbeskrivningen och i kassan.

“Kan jag välja leveransalternativ?”

Nej, Vilket leveransalternativ produkten skickas med beror på produkten du beställer. Leverantören bestämmer leveransalternativ.
Du kan däremot välja att filtrera på “brevlåda” eller “utlämningsställe” när du letar efter ditt nästa fynd på sajten.

“Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?”

Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning.
Paket hos postombud som inte hämtas inom den tid som anges på avin kommer att skickas tillbaka till leverantörens lager. Vi har i dessa fall rätt att ta ut en administrativ kostnad på högst 160 kr, som motsvarar leverantörens kostnader för hantering och frakt i de fall du inte hämtar ut ditt paket hos postombudet eller om du inte mottar din leverans i enlighet med instruktionerna.