Kundservice

Betalning

Tillsammans med vår betaltjänstleverantör erbjuder vi flera olika betalningsalternativ. Beroende på vilket betalningsalternativ som du väljer, kommer du i samband med ditt köp att ingå ett separat avtal om betalning med betaltjänstleverantören. Beroende på vilket betalningsalternativ du väljer kan extra kostnader tillkomma.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Direktbetalning via Trustly: Direktbetalning innebär att din betalning överförs från ditt bankkonto.

Avgift: Kostnadsfritt

Kortbetalning: Kortbetalning innebär att du genomför din betalning med hjälp av ditt bankkort. Kortbetalning är möjligt att göra med Mastercard eller Visa.

Avgift: Kostnadsfritt

Swish: Swish innebär att du via Swish-appen överför din betalning från ditt bankkonto. Du behöver Swish-appen och ett mobilt BankID för att använda det här betalsättet.

Avgift: Kostnadsfritt

Fakturabetalning med Svea Bank AB: Fakturabetalning innebär att betalningen ska vara Svea tillhanda inom 14 dagar från fakturadatum. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättningen för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige samt är över 18 år.Sveas villkor för betalning hittar du här. Särskilda villkor för fakturabetalning hittar du här.

Avgift för Svea faktura: Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

Om faktura inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig. I de fall betalning inte inkommit till Svea senast dag 7 från det att påminnelsen skickades till dig övergår fakturan till att bli en kontokredit (delbetalning). Genom detta ges du nu en möjlighet att delbetala ditt köp. Lägsta beloppet att betala är 3% av återstående skuld, dock minst 100 kr samt ränta och avgifter. Du kan naturligtvis när som helst betala ett högre belopp eller hela skulden. Om fakturan övergår till en kontokredit gäller villkoren för Kontokredit (delbetalning) nedan, inklusive vad som anges avseende ränta, kostnader och avgifter.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättningen för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerat i folkbokföringsregistret i Sverige samt är över 18 år.

Svea Kontokredit (delbetalning): Kontokredit (delbetalning) innebär att du över en förutbestämd tid delar upp kostnaden. Sveas villkor för betalning hittar du här.

Avgift: Ränta, uppläggningskostnad och månatlig administrationsavgift tillkommer. Vid betalning efter förfallodag utgår lagstadgad påminnelseavgift med f.n. 60 kr, förseningsavgift med f.n. 145 kr och övertrasseringsavgift med f.n. 85 kr.

Företagsfaktura

Det går att handla som företag hos Fyndiq. Du väljer Företag i kassan och fyller i uppgifter.

Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt ev dröjsmålsränta.

För mer information gällande betalning, se punkt 6 i våra Allmänna villkor.

Frågor kring betalning

"När debiteras mitt kredit/betalkort?"

Beloppet reserveras/debiteras från ditt kort när du genomfört köpet.

"När måste jag betala fakturan?"

Din faktura har 14 dagars eller 30 dagars kredit från att den skickas, det står specificerat på din faktura. Du kan vidare välja att delbetala fakturan.

"Får man kvitto på sina köp?"

Ja, beställningsbekräftelsen vi mejlar dig fungerar både som kvitto och garantibevis.

"Frågor gällande din betalning?"

Har du frågor gällande din betalning är du välkommen att kontakta Fyndiq här.