Kundservice

Betalning

På Fyndiq finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan. Vi samarbetar med Svea Bank AB som vår betaltjänstleverantör. Beroende på det betalningsalternativ du väljer, kommer du i samband med ditt köp att ingå ett separat avtal om betalning med Svea.
Beroende på vilket betalningsalternativ du väljer kan även extra kostnader tillkomma.

Nedan finns information om alla de betalningssätt Fyndiq erbjuder.

Direktbetalning via Trustly:

Direktbetalning innebär att din betalning överförs från ditt bankkonto. Sveas villkor för betalning hittar du här.

Avgift: Kostnadsfritt

Kortbetalning:

Kortbetalning innebär att du genomför din betalning med hjälp av ditt bankkort. Kortbetalning är möjligt att göra med Mastercard eller Visa. Sveas villkor för betalning hittar du här.

Avgift: Kostnadsfritt

Vid kortbetalningar använder vi 3D-Secure för ökad säkerhet. 3D-Secure är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Swish:

Swish innebär att du via Swish-appen överför din betalning från ditt bankkonto. Du behöver Swish-appen och ett mobilt BankID för att använda det här betalsättet. Sveas villkor för betalning hittar du här.

Avgift: Kostnadsfritt

Fakturabetalning:

Fakturabetalning innebär att betalningen ska vara Svea tillhanda inom 14 dagar från fakturadatum. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer. Förutsättningen för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige, är över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Sveas villkor för betalning hittar du här. Särskilda villkor för fakturabetalning hittar du här.

Avgift: Vid försenad betalning utgår lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kontokredit (delbetalning):

Kontokredit (delbetalning) innebär att du över en förutbestämd tid delar upp kostnaden. Sveas villkor för betalning hittar du här. Särskilda villkor för kontokredit (delbetalning) hittar du här.

Avgift: Ränta, uppläggningskostnad och månatlig administrationsavgift tillkommer. Vid betalning efter förfallodag utgår lagstadgad påminnelseavgift från 60 kr, förseningsavgift med f.n. 145 kr och övertrasseringsavgift från 85 kr. För aktuell kostnad, läs Sveas villkor för betalning som du hittar här. Särskilda villkor för kontokredit (delbetalning) hittar du här.

De betalningsalternativ som du kan välja mellan och de villkor och eventuella kostnader som gäller framgår alltid i samband med ditt köp och på vår Webbplats. Eventuella begränsningar i betalningsalternativen kan förekomma.

7 april 2021 bytte vi betalsätt från Klarna till Svea. Har du gjort ett köp innan dess och har frågor gällande din betalning, kontakta Klarna här.

Frågor kring betalning

"När debiteras mitt kredit/betalkort?"

Beloppet reserveras/debiteras från ditt kort när du genomfört köpet.

"När måste jag betala fakturan?"

Din faktura har alltid 14 dagars kredit från att den skickas. Du kan vidare välja att delbetala fakturan.

"Får man kvitto på sina köp?"

Ja, beställningsbekräftelsen vi mejlar dig fungerar både som kvitto och garantibevis.

"Frågor gällande din betalning?"

Har du frågor gällande din betalning kan du kontakta Svea på

+46 (0)8 – 51 49 31 13